FAQ

Polis

De eigenaar van de auto oftewel kentekenhouder.

Ja, wij bieden dit aan als extra service aan onze klanten. Natuurlijk hebben wij daarvoor wel uw polis blad nodig waarna wij u een opzegbrief kunnen sturen die u getekend aan ons moet terug sturen.

Dit wordt door sommige maatschappijen op voorhand gevraagd voordat zij een vrijblijvende offerte maken.

Dit is enkel mogelijk in de volgende gevallen:

o          Van partner naar (ex-)partner;

o          Tussen bedrijven met dezelfde eigenaar;

o          Van zakelijk naar privé / van privé naar zakelijk (van of naar eigenaar van een bedrijf);

o          Van ouders naar zoon/dochter, indien zoon/dochter reeds op de polis staat aangetekend als de regelmatige bestuurder.

U dient hiervoor een Afstandsverklaring in te vullen. Dit document vindt u op onze website onder het kopje formulieren en bestanden.

Schade

Wij raden onze klanten aan om het volgende lijstje af te gaan in geval van schade:

  • Foto’s en/of video’s maken van alle schade, zowel aan uw voertuig als de andere betrokken voertuig(en). Maak ook foto’s of video’s van de omgeving en verkeerssituatie.
  • Noteer de contactgegevens van de betrokken partij.
  • Noteer de kentekens van alle betrokken voertuigen.
  • Vul samen ter plekke een Europees schadeformulier in. Zo is de situatie vers in uw geheugen.
  • Waren er getuigen van het ongeval of de schade? Verzamel hun contact gegevens.

Bekijk onze uitleg video als u wilt weten hoe u juist het schadeformulier invult.

Het invullen van een Europees schadeformulier is noodzakelijk voor het melden van een schade. U kunt uw schade melden zonder schadeformulier maar uw maatschappij zal altijd vragen om een ingevuld Europees schadeformulier.